Czy pozycjonowanie stron jest manipulacją?

Niektórzy twierdzą, że pozycjonowanie to rodzaj manipulacji. Rzeczywiście można dojść do takiego wniosku. W końcu wszelkie działania firm pozycjonujących są wnikaniem w algorytmy Google, a więc swego rodzaju oszukiwaniem wyszukiwarek. Prawdą jest jednak, że tak naprawdę gdyby nie istniało pozycjonowanie użytkownikom z znanej wyszukiwarce wyświetlałyby się niemal jedynie wyniki pochodzące z najbardziej znanych serwisów. To ono są bowiem przede wszystkim w naturalny sposób linkowane przez zainteresowanych tematami internautów, cytowane przez inne serwisy i dziennikarzy. Odnośniki do artykułów, które wzbudzają największe zainteresowanie sprawiałyby więc, że to głównie one miałyby szansę na wysoką pozycję w Google. A co z pozostałymi witrynami? Tymi, które na przykład dopiero się pojawiły i jeszcze nie mają swoich czytelników. Bez pozycjonowania naprawdę trudno byłoby wypromować takie nowe portale. Dzięki pozycjonowaniu w Google mają szansę wybić się także na przykład strony firmowe. Pozycjonowanie z jednej strony jest więc formą promocji dla właścicieli witryn, z drugiej zaś przynosi korzyści również użytkownikom. Nie jest bowiem tajemnicą, że wielu z nas w sieci szuka po prostu typowo użytkowych informacji – adresów usługodawców proponujących potrzebne nam właśnie usługi, firm sprzedających określone towary itd. Gdyby nie pozycjonowanie firmowych stron nie zawsze trafialibyśmy na witryny firmowe takich usługodawców i przedsiębiorstw.

Znalazłeś się tutaj dzięki współpracy z poniższym serwisem:

Both comments and pings are currently closed.