Czy projekt strony ma znaczenie w jej pozycjonowaniu?

Specjaliści związani z branżą seo twierdzą, że niemal każdą stronę da się wypromować w wyszukiwarce. Prawdą jest jednak, że jedną witrynę łatwiej pozycjonować, a inna wymaga więcej czasu i pracy. Które więc serwisy są wprost wymarzoną opcją dla przeciętnego pozycjonera? Przede wszystkim te dobrze zaprojektowane. Prawdą jest bowiem, że funkcjonalność strony i w pozycjonowaniu ma znaczenie. Z jednej strony witryna, która szybko się ładuje, jej układ jest intuicyjny, a wszystkie elementy (treść, grafika, multimedia itp.) dobrze się na niej wyświetlają jest przyjazna dla użytkowników. Ta sama zasada tyczy się jednak również wyszukiwarek. Problemy np. z ładowaniem strony zwykle są bowiem spowodowane błędami w jej kodach. Tego rodzaju adres może więc być nawet zupełnie niewidoczny dla robotów Google. Pozycjonując taką niezbyt funkcjonalną stronę trzeba więc sporo pracy włożyć w jej optymalizację. Bałagan w kodach nie jest jednak jedynym problemem. Pozostaje jeszcze kwestia samej treści i linków wewnątrz strony, które są równie istotne co te zewnętrzne. Dlatego zanim osoba zajmie się promocją takiego adresu na zewnątrz musi również zadbać o samą treść na stronie, odpowiedni jej układ, linki do poszczególnych podstron. Oczywiście wszystkie te elementy mogły być odpowiednio zrobione już na etapie samego projektowania witryny, jeśli zajmowałby się tym wykonawca, któremu zasady rządzące branżą seo nie byłyby obce.

Both comments and pings are currently closed.